蔡健雅 Tanya - 說到愛 (中英歌詞)



蔡健雅 Tanya 【說到愛】1080p HD 官方版MV完整放映

恭喜Tanya姐這次金曲獎的獲獎唷 : )
還有天團五月天XD

但今天留一份紀念給半夜聽歌聽得有些感觸的這首吧!

歌詞入內
沒有文法可言的小小中翻英也在裡頭(抹臉



說到愛

Saying about Love.

作曲:蔡健雅
作詞:葛大為
(中翻英 : 小郁)

世界收起了笑容似乎想 提醒我些什麼
When the World closed his smile, it is like he is reminding me something.
電視喃喃自語著為什麼 我卻變得沉默
The television is 
mumbling, but I turned into silence. 
永遠都追不上那些人那事物消逝的速度
It seems impossible to catch up the speed of disappearing something.

說到愛 如果你感覺到寂寞
Saying about Love, if you feel lonely.
  
Let's sing it out of love

有多久時間忘了去擁抱 身邊愛的朋友
How long have we forgotten to hug, and to love our friends beside us.
懷疑幸福的存在那瞬間 其實早就擁有
Although, we already have it, we will still wonder about the moment of Love. 
多盼望有一段旅程拜訪每張熟悉的笑容
Hoping there is a chance to travel and call upon every familiar smiles. 

說到愛 就算是還似懂非懂
Saying about Love, though we are not that understanding with it.

Let's sing it out of love

subaba lubaba lubaba dududu lubaba lubaba lu
Sing it out of love~love~love

眼前飛過的蝴蝶也許是 誰在想念著我
Who is missing me? The butterfly which flew past may be.
那句我愛你雖然難開口 我想現在就說
The sentence "I LOVE YOU" is hard to say, but I want to say it right now. 
生命太多遺憾每一分每一秒我都會緊握
I will hold on tight on every single minute because there are so many regrets in our lifetimes. 

說到愛 當你需要我陪著你
Saying about Love, when you want me to stay beside you. 

Let's sing it out of love



我也不知道我哪根筋不對竟然小小翻了英文
半夜聽這首歌突然很多很多的感觸湧上心頭
其實還有很多很多想要跟認識的你們說的感謝,
但真的說出來的話我會潰堤吧(笑)
誰叫我是淚線發達的人哈哈:)

晚安曲。


留言

這個網誌中的熱門文章

ONE OK ROCK - Clock Strikes(日中翻譯)