Action Item - Good or Bad 好或壞(英中歌詞)


前幾天有從他們的粉絲團中得知這一兩天要發新的影片,原來是將Good or Bad這一首拍成一支MV。

這首歌的比較適合多聽幾次才會聽得出味道的類型,我是反反覆覆聽了六七次才有順耳,不曉得你們覺得這首歌如何呢XD?

歌詞走的風格依然非常action item風(笑)

簡單明瞭,不拖泥帶水的唱著一些存在於生活周遭的心情。

之前幾首比較多是在談論一個人的人生態度,這首歌比較傾向是談感情XD

獻給還在感情迷宮中迷惘的朋友們這一首歌:)




Action Item - Good or Bad

翻譯 / 小郁


Is it good or bad? To fall in love so fast
是好事或壞事?如此快速地陷入熱愛之中
It heals until it hurts
在疼痛之前都沒事
It's a gift and it's a curse
是ㄧ件禮物也是一場詛咒 
Oh it's bittersweet
苦樂參半啊
What you do to me
你對我做的事情 
Is it okay, to be scared but still feel safe? 
即使害怕卻覺得心安,這種想法好嗎?


Is it good or bad, yeah yeah yeah
是一件好事或是件壞事啊
Is it good or bad, yeah yeah yeah 
到底是件好事還是壞事啊


I'm not a saint, no, and I don't claim to be, yeah
我並不是聖人,不,我不認為我是
Love will make you reckless, wild and free, yeah
愛讓你的行為更加魯莽、狂野和自由 
What's a heart if it doesn't get used?
如果你的心無法習慣該怎麼辦? 
What's the point? What's the use?
癥結點在哪?有什麼用處?
So you said show me something new, things I never knew…
所以你讓我看見新的東西,那些我從未知道的事情
Like when we were kids, take me somewhere I've never been 
我們如孩童般,帶著我去未知的地方


Is it good or bad? To fall in love so fast
是好事或壞事?如此快速地陷入熱愛之中
It heals until it hurts
在疼痛之前都沒事
It's a gift and it's a curse
是ㄧ件禮物也是一場詛咒 
Oh it's bittersweet
苦樂參半啊
What you do to me
你對我做的事情 
Is it okay, to be scared but still feel safe? 
即使害怕卻覺得心安,這種想法好嗎?


Is it good or bad, yeah yeah yeah
是一件好事或是件壞事啊
Is it good or bad, yeah yeah yeah 
到底是件好事還是壞事啊


So I took your hand, we ran through the street lights
所以我握住你的手,我們一同跑過那些街燈
And when you stopped me, that was when I realized
而當你停止了我,那一刻我才意識到
That I can learn everything from your lips
我可以閱讀你的唇而學到些事情
About you and me kissing, being told every secret kept
當我們在接吻時,以及被托告的每一件秘密 
Everything you did you broken the same
你所做的每件事情都打破了從前
Cause love just leads to pain
因為愛也參雜著痛苦在其中


Is it good or bad? To fall in love so fast
是好事或壞事?如此快速地陷入熱愛之中
It heals until it hurts
在疼痛之前都沒事
It's a gift and it's a curse
是ㄧ件禮物也是一場詛咒 
Oh it's bittersweet
苦樂參半啊
What you do to me
你對我做的事情 
Is it okay, to be scared but still feel safe? 
即使害怕卻覺得心安,這種想法好嗎?


Is it good or bad, yeah yeah yeah
是一件好事或是件壞事啊
Is it good or bad, yeah yeah yeah 
到底是件好事還是壞事啊


Read more at http://www.songlyrics.com/action-item/good-or-bad-lyrics/#DirHcBtoslhatb3f.99


/


Follow @ActionItemBand on Twitter
‬

Meet the band: ‪http://www.facebook.com/ActionItem‬ 

Action Item - iTunes: ‪http://bit.ly/iTunesAI


留言

這個網誌中的熱門文章

Sara Bareilles - Brave (英中歌詞)