Alex & Sierra - Little Do You Know(英中歌詞)


在一個youtube的Billboard Chart合集中聽見的好聲音。

溫柔軟軟的,兩個人的聲音有一種魔力,聽得讓人很舒服,帶著一絲憂傷感。

情歌總是令人感覺到一股sweetness(笑)


來聽好歌吧,我自己也好喜歡這一首歌。







Alex & Sierra - Little Do You Know


翻譯 / 小郁


Little do you know
你可知曉
How I'm breaking while you fall asleep
當你入睡時我卻有多麼掙扎
Little do you know
你可知曉
I'm still haunted by the memory
我仍被回憶束縛住
Little do you know
你可知曉
I'm trying to pick myself up piece by piece
我試圖一點一滴地將自己找回來


Little do you know
你可知曉
I need a little more time
我還需要些時間
Underneath it all I'm held captive by the hole inside
在這些情緒底下,像是被囚禁在個洞似的我
I've been holding back for the fear that you might change your mind
你或許會改變心意,而我正在控制著那份恐懼
I'm ready to forgive you but forgetting is a harder fight
我已經準備好要原諒你,但遺忘卻是一場長久的仗
Little do you know
你可知曉
I need a little more time
我還需要些時間啊



I'll wait, I'll wait
我等待,我等待
I love you like you've never felt the pain, I'll wait
我愛你如同從未感受到那股疼痛,所以我願意等待
I promise you don't have to be afraid, I'll wait
我允諾你無需再害怕恐懼,因為我願意等你
The love is here and here to stay so lay your head on me
愛就在眼前,就在這裡,所以試圖對我放心吧


Little do you know
你可知曉
I know you're hurting while I'm sound asleep
我知道當我正在沈睡時,你卻受了傷
Little do you know
你可知曉
All my mistakes are slowly drowning me
那些我過去曾犯的錯讓我難受
Little do you know
你可知曉
I'm trying to make it better piece by piece
我試圖讓一切一點一滴地變得更好
Little do you know I
你可知曉我
I love you till the sun dies
我愛著你直到豔陽死去的那一刻


I'll wait, just wait
我等待,就靜靜等待
I love you like I've never felt the pain, just wait
我愛你如同我從未感受疼痛,就是等待
I love you like I've never been afraid, just wait
我愛你如同我從未感受過恐懼般,持續等待
Our love is here and here to stay so lay your head on me
我們的愛就在眼前,就在此,所以放心地去愛吧


I'll wait, just wait
我等待,就靜靜等待
I love you like I've never felt the pain, just wait
我愛你如同我從未感受疼痛,就是等待
I love you like I've never been afraid, just wait
我愛你如同我從未感受過恐懼般,持續等待
Our love is here and here to stay so lay your head on me
我們的愛就在眼前,就在此,所以放心地去愛吧


Lay your head on me
倚靠在我的肩膀上吧
So lay your head on me
試圖對我放更多的心吧
'Cause little do you know
因為你可否知曉
I love you till the sun dies
我至死不渝地愛著你到永遠






/

看到有人的歌評,很簡潔明瞭地點出這首歌的主旨:

This song is a love ballad between two unsure lovers that have hurt each other in the past.

這首愛情抒情歌述說著兩位對於彼此的猶豫不決,因為他們曾經傷害過彼此。

阿,我好懶得翻譯,大家可以自行去看看對方的理解:HERE


嗯,其實我昨天在看朋友寫的小說有些感觸,而在今天聽到這首歌後,更有許多想法。

大家都一樣,都只是在追尋著屬於自己的幸福。

所以也祝福大家早日幸福,而已經擁有幸福的,要好好珍惜這份幸福。

因為很多事情都不是理所當然的:)


/

這個團體,Alex & Sierra,the winners of the final season of the X-Factor。

他們這對可愛的情侶是從高中開始相識,然後一同去了X-Factor闖蕩XDD

其實我沒有追這個真人劇,有人有看的搞不好反而更比我了解他們?

網路上我覺得資料都沒什麼重點,比較推薦是直接去聽他們的音樂,直接感受!

/



“Little Do You Know” available on Alex & Sierra’s album ‘It’s About Us’: http://smarturl.it/ItsAboutUS 

Follow Alex & Sierra on socials:

Director: Jay Martin

Sign up to the Alex & Sierra newsletter here:

Music video by Alex & Sierra performing Little Do You Know. (C) 2014 Simco Limited under exclusive license to Columbia Records, a Division of Sony Music Entertainment

留言

  1. 版主謝謝分享啦這首真的超棒的
    我也來推薦一首(雖然有點久之前的XD)
    https://www.youtube.com/watch?v=R7Gf2SOmz5Q

    回覆刪除
    回覆
    1. 好聽的歌vvvvv
      他們的歌真的聽不膩,心情不好時聽這首心情會變好哈哈~

      刪除
  2. 你好!我是在查Little Do You Know的歌詞時連結到這裡的,也和你一樣是在youtube的合輯中發現他們,
    他們整張專輯It's About Us的歌曲都好令我喜歡,百聽不膩~

    回覆刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

Sara Bareilles - Brave (英中歌詞)