Frozen Fever - Making Today A Perfect Day(英中歌詞)



結果同好們動作比我想得還快哈哈XDD

傳給我歌詞網址時,我才正在看Cinderella(ry (但沒有前面的FF可惡)

太喜歡Mr. Goose了(咦)


太喜歡Frozen,聽見第二集會在17年(?)出現,實在期待!

但我們先來聽可愛的這首歌吧!


Elsa簡直是可愛透了!









Making Today A Perfect Day



翻譯 / 小郁



[Elsa:]
You’ve never had a real birthday before
你從未擁有過一場真正的生日派對
Except, of course, the ones just spent outside my locked door
當然,除了那些我沒有參與過的
So I’m here way too late to help you celebrate
即使有些遲,但我仍想要幫你歡慶
And be your birthday date if I may...Achoo!
當你的生日派對的伴,若我⋯⋯啊 ㄑㄩㄣˋ!


[Anna:]
Elsa, I’m thinking you might have a cold
艾莎,我想你可能感冒了
[Elsa:]
I don’t get colds. Besides...
我才不會感冒。況且⋯⋯
A cold never bothered me anyway
即便是寒冰(感冒)也不會困擾了我


Just follow the string!
就跟著步調走吧!


I’ve got big plans, I’ve got surprises for today
我有很多規劃,我有很多為了今天而準備的驚喜
Nothing but nothing’s gonna get in our way
沒有任何事情將會阻礙我們
I’ve worked for weeks, planned everything within my power
為此準備了好幾周,用盡全力來安排一切
I even got Kristoff and Sven to take a shower
我還讓阿克跟史蒂芬去洗個澡  (作者:WHAT?!)


If someone wants to hold me back
如果有人要阻止我
I’d like to see them try
那就試試看吧
I’m on the birthday plan attack
我會用盡一切去抗衡
I’m giving you the sun, the moon, and the sky
因為無論是太陽、月亮或者天空,我都要給你


I’m making today a perfect day for you
我要讓今天成為你人生中最棒的一天
I’m making today a blast if it’s the last thing I do
我要驚豔這一天,若這是我最後所能做的
For everything you are to me and all you’ve been through
為了你所歷經的過去,以及對我而言,最特別的你
I’m making today a perfect day for you
我要讓今天成為你人生中最棒的一日


Achoo! Achoo!
啊 ㄑㄩㄣˋ!啊 ㄑㄩㄣˋ!


[Anna:]
They come in threes!
你還好嗎!


[Elsa:]
I’m fine...achoo!
我沒事⋯⋯啊 ㄑㄩㄣˋ!

Surprise, surprise this one especially...achoo!
驚喜,這個非常值得期待⋯⋯啊 ㄑㄩㄣˋ!


[Anna:]
Wow! You’ve got me reeling, but I’m still concerned for you
哇喲,你真的讓我期待,但我還是覺得
I think it’s time that you go home and get some rest
你應該要回家然後好好休息才是


[Elsa:]
We are not stopping cause the next one is the best...ah...achoo!
我們不會停止因為下一個更棒⋯⋯啊⋯⋯啊 ㄑㄩㄣˋ!


[Anna:]
Elsa, you gotta go lie down
艾莎,你必須要躺下來休息


[Elsa:]
No way, we have to paint the town
才不要,我們還要讓鎮上充滿色彩


[Anna:]
But you need medical attention
但你需要就醫啊!


[Oaken:]
Are you sick? How ‘bout a cold remedy
你生病了嗎?要治感冒的配方嗎
Of my own invention
我的私人祕方


[Elsa:]
No thanks
不了謝謝


[Anna:]
We’ll take it
我們要它!


[Choir:]
We’re making today a perfect day for you
我們要讓這天成為你最難忘的一日


[Elsa:]
Making today a special day
讓今天成為最特別的一日


[Choir:]
We’re singing a birthday song to make your wishes come true
歡唱著生日快樂歌讓你的願望都成真


[Elsa:]
Wishes come true
美夢成真


[Choir:]
We love Princess Anna
我們都愛安娜公主


[Elsa:]
And I love you too
我也愛著你


[Choir:]
So we’re making today a perfect day...in every way
所以我們要讓這天成為你最難忘的一日,用各種方式
Yes we are making today a perfect day
沒錯,我們要讓今天成為一個特別的日子


[Elsa:]
Come on! Now we climb!
來吧!爬上來!


[Anna:]
Elsa that’s too much. You need to rest!
艾莎,這太over了。你需要休息!


[Elsa:]
No...we need to get to our birthday chills...I mean thrills!
不,我們需要讓生日感到寒冷⋯⋯不是我的意思是要有驚喜!

Making dreams
美夢
Making plans
計劃
Go go go go!
衝衝衝衝啊!
Follow the string to the end
跟著旋律到最後一刻
You are my very best friend
因為你是我最棒的朋友


[Anna:]
Elsa?!
艾莎?!


[Elsa:]
What? I’m fine
啥?我很好!

We’re gonna climb
我們要一起爬
We’re gonna sing
我們要一起唱歌
Follow the string
跟著旋律
To the thing
做這一切


Happy happy happy
開心開心開心
Merry merry merry
祝福祝福祝福
Hap...birth...hap...birthday!
生日 快樂 生日 快樂!


[Anna:]
Woah! Elsa, look at you. You’ve got a fever. You’re burning up!
哇喲!艾莎,你看看你。你發燒了,你頭很燙!
All right, we can’t go on like this
好了,我們不能再繼續這樣下去
Let’s put this day on hold
先暫停一下
Come on, admit it to yourself
拜託,你自己也曉得啊


[Elsa:]
Okay...
好啦⋯⋯
I have a cold
我感冒了
I’m sorry Anna. I just wanted to give you one perfect birthday, but I ruined it. Again
安娜我很抱歉。我只是想要給你一次難忘的生日,但我毀了它。又一次。


[Anna:]
You didn’t ruin anything. Let’s just get you to bed
你沒有毀了一切。我們先回房間吧。


[Everyone:]
Surprise!
驚喜!


[Anna:]
Wow!
哇喲!


[Elsa:]
Wow...
哇喲⋯⋯


[Choir:]
We’re making today a perfect day for you
我們要讓這天成為你最難忘的一日
We’re making today a smiley face all shiny and new
今天我們要讓大家笑顏常開


[Kristoff:]
There’s a fine line between chaos
即使中間有許多的混亂也無妨


[Olaf:]
And a hullabaloo
還有一大堆的喧鬧


[Choir:]
So we’re making today a perfect day
即使如此,我們要讓這天成為你最難忘的一日
We’re making today a perfect day
我們要讓今天成為一個特別的日子


A! N! N! A!
安娜!
We’re making today a perfect day for you
我們要讓這天成為你最難忘的一日


[Kristoff:]
Happy birthday
生日快樂!


[Choir:]
Making today a happy day and no feeling blue
讓今天成為開心的一天,且沒有憂慮


[Kristoff:]
I love you baby!
寶貝愛你喲!


[Choir:]
For everything you are to us
你對我們的重要性
And all that you do
以及你所做的事情


[Kristoff:]
I do
我也是


[Choir:]
We’re making today a perfect day
我們要讓今天成為一個特別的日子
Making today a perfect day
讓今天成為難忘的一天
We’re making today a perfect day
我們要讓今天成為永生難忘的一天


[Elsa:]
Perfect day
最棒的一天


[Anna:]
Okay, to bed with you.
好啦,跟你一起睡吧


[Elsa:]
No, wait! Wait! All that’s left to do is for the queen to blow the birthday bugle horn!
不,等等,等等!最後一件事情得要女王吹響生日號角喇叭啊!


[Anna:]
Oh, no no no no no no no...
噢,沒門,沒沒沒沒⋯⋯


[Elsa:]
ACHOO!
啊 ㄑㄩㄣˋ!


[Anna:]
Best birthday present ever
最棒的生日禮物


[Elsa:]
Which one?
哪個?


[Anna:]
You letting me take care of you
就是你讓我能夠照顧你


[Elsa:]
Achoo!
啊 ㄑㄩㄣˋ!






/

Well, 真的很可愛,但我就不多談了XDD

艾莎,實在,太,可愛了!

有些歌詞真的很讓人哭笑不得XDDD

用一種比較貼近人心的fu來翻XDDD

喜歡有點搞笑氛圍的翻法,大家能接受XDD


OKOK,先這樣囉~


啊 ㄑㄩㄣˋ!


/

Download “Making Today a Perfect Day” exclusively on iTunes - http://smarturl.it/ffs1?IQid=vevo

留言

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

ONE OK ROCK - Clock Strikes(日中翻譯)