Avicii - Broken Arrows feat. Zac Brown(英中歌詞)



好久沒翻得這麼詩情畫意(到底w)

最近家裡發生了好多事情,聽到這首新歌突然竄起很多情緒。


唉,不多說了,還是趕緊來聽音樂吧。

都會過去的。






Avicii - Broken Arrows

翻譯 / 小郁


You stripped your love down to the wire
是你將這份愛撕裂成七零八落
Fire shy and cold alone outside
徒留那瑩瑩火在寒風中孤寂著
You stripped it right down to the wire
是你毫不在意地撕毀著它
But I see you behind those tired eyes
然而我卻看見你那透露出疲倦的雙眼


Now as you wade through shadows that live in your heart
當你能夠揮去過往的陰影並保持初衷
You'll find the light that leads home
你便能找到那引領你回家的步道
Cause I see you for you and your beautiful stars
因為我看見屬於你的那份閃爍光芒
So take my hand, don't let go
所以握緊我的手,別鬆開好嗎


Cause it's not too late, it's not too late
一點也不遲,一點也都不會太晚
I, I see the hope in your heart
因為我看見在你心中的希望
And sometimes you lose it, sometimes you're shooting
即使有時你會被遮蔽了雙眼,即使遺失了那份清明
Broken arrows in the dark
將心碎的曾經射入無盡的黑暗中
But I, I see the hope in your heart
但我仍然能感受那份微弱的希望


I've seen the darkness in the light
我曾看見被光芒點亮後的黑暗
The kind of blue that leaves you lost and blind
一抹藍光會讓你迷失了方向而迷惘
The only thing that's black and white
但唯一能夠確信的一件事情
Is that you don't have to walk alone this time
是這次你無需獨自一個人走過這條路


We have to tear down walls that live in your heart
我們必須要先打破你心中的圍牆
To find someone you call home
去找尋那等待著你回家的誰
Now you see me for me and my beautiful scars
當現在的你看清楚不怎麼完美的我
So take my hand, don't let go
牽緊我的手,別鬆開好嗎?


Cause it's not too late, it's not too late
一點也不遲,一點也都不會太晚
I, I see the hope in your heart
因為我看見在你心中的希望
And sometimes you lose it, sometimes you're shooting
即使有時你會被遮蔽了雙眼,即使遺失了那份清明
Broken arrows in the dark
將心碎的曾經射入無盡的黑暗中
But I, I see the hope in your heart
但我仍然能感受那份微弱的希望
(在你的心中)


It's not too late, it's not too late
一點也不遲、一點也不晚
I see the hope in your heart
我看見你心中那份希望
Sometimes losing, sometimes shooting
即使有時你會被遮蔽了雙眼,即使遺失了那份清明
Broken arrows in the dark 
將心碎的曾經射入無盡的黑暗中過





/


發現明天Avicii要正式發行這張《Stories》,然後在幾個小時前先釋出了這首與鄉村歌手團體Zac Brown Band中的Zac Brown一同合作的新曲。

其實之前可以發現Avicii合作過的歌手聲線都很渾厚,尤其是電音混合鄉村風系的搭配,意外地match。

這首也不意外地,發現兩種歌曲風格的混搭聽起來又是別有一番風味。
(我個人很喜歡,很鼓舞人心w)

不意外這首歌之後若有機會拍一支音樂錄影帶,應該也是會造成轟動:)

期待繼續多方嘗試的Avicii!



/


Stories:


Music video by Avicii performing Broken Arrows. 
(C) 2015 Avicii Music AB, under exclusive license to Universal Music AB





留言

這個網誌中的熱門文章

Sara Bareilles - Brave (英中歌詞)