OneRepublic - Future Looks Good(英中歌詞)


讓我飲恨多年的愛團QQ 

2012年原本可以在英國去看他們的演唱會,結果臨時變卦,超可惜的QQ

而且票價超親民,換算台幣才不過1800元QQ 可惡QQ 

希望明年去法國讀書會有機會再去聽到一次他們的現場QQ

好啦,該完之後,還是要來推薦好音樂~~

終於等到新專輯問世,真的好開心喔喔喔喔喔~

而且是我喜歡的曲風噢耶w





OneRepublic - Future Looks Good

翻譯 / 小郁(FB/Blog:凌晨三點半)

Woke up starin' at this, starin' at this empty room
睜開雙眼,凝視這空蕩的房間
Looked at thousand different pictures that your mother took of you
端詳那些由你母親拍攝的上千張照片
You see I had this crazy dream last night - this man, he talked to me
我其實昨晚做了場不可思議的夢—那個男人訴說著
He told me everything that's good and bad about my history
訴說著我此生中所做的一切好事與壞事


But he said that you are, you are the future
然而他卻對我說,你才是我的未來
He said that you are, you are the future
認真地告訴我,你才是我的餘生
And the future looks good
我必須說,那還挺不錯的
The future looks good
有你在的未來挺好的呢


Oh call me any time that every time you're losin' it
噢,當你遭受到挫折時儘管打給我吧
And tell me anyone and everyone who makes you feel like shit
告訴我那些讓你一肚子怨氣的鳥事吧
Because you know anybody, everybody else can lie
因為你曉得這世界的人都能夠大言不慚地說著謊言
But honey I won't see you with a, see you with a broken set of eyes
但親愛的,我不會,絕不會讓你讓你感受到一絲心痛


I swear that you are, you are the future
我對天發誓,你就是我的未來
I swear that you are, you are the future
永遠發誓著,你就是我的餘生
And the future looks good
我必須說,真的挺好的啊
Oh, yeah
是啊
The future looks good
有你在的未來多好
Oh, yeah
多美好啊


The future looks good
有你在的未來多好
Oh, yeah
多美好
The future looks good
多麽美麗動人啊
Oh, yeah
多美好


You, you, you
只要你
You, you, you
就是你啊


Woke up starin' at this, starin' at this empty room
睜開雙眼,從這空蕩的房間開始新的一日
Looked at thousand different pictures that your mother took of you
仔細端詳那些由你母親拍攝的上千張照片啊


歌詞來源:http://www.azlyrics.com/lyrics/onerepublic/futurelooksgood.html


/

不曉得有多少人跟我一樣,這旋律真的好耳熟,一開始我一直想不出來是哪首
結果上網去找訊息,結果真的被我發現哈哈哈 而且我也超喜歡的一首!

Coldplay - A Sky Full Of Stars(英中歌詞)

這是致敬的意味嗎(笑)


/

Preorder OneRepublic’s new album, ‘Oh My My,’ out 10/7, and get ‘Wherever I Go,’ ‘KIDS’ and ‘Future Looks Good’ instantly: 
http://smarturl.it/OhMyMy 

Listen to the complete OneRepublic playlist on Spotify: http://smarturl.it/BestOf1R

Music video by OneRepublic performing Future Looks Good. (C) 2016 Mosley Music/Interscope Records

http://vevo.ly/WQsqq2

留言

  1. "Woke up starin' at this, starin' at this empty room"
    他是"stare" 不是"start" 所以我覺得應該是"張開眼睛,凝視著空蕩蕩的房間"之類的

    回覆刪除
    回覆
    1. 好的!是我翻譯沒注意到的部分,謝謝你喔!! 已經修正了:)

      刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

ONE OK ROCK - Clock Strikes(日中翻譯)